Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ścieżka przyrodniczo-edukacyjna „Na sosnowym szlaku” na terenie Instytutu Badawczego Leśnictwa w Sękocinie Starym dofinansowana przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w formie dotacji
Rodzaj projektu
Krajowy
Status projektu
Zakończony
Okres realizacji
30.11.2011 - 30.12.2011
Nr umowy
Dotacja Nr 0539/11/EE/D
Źródło finansowania
WFOŚiGW
Kwota finansowania
Beneficjent
Instytut Badawczy Leśnictwa
Koordynator / komórka wiodąca
Informacja Naukowa i Promocja
Kierownik projektu
Mgr inż. Grażyna Głuch
Opis projektu
Ścieżka przyrodniczo–edukacyjna łączy istniejące, nieliczne punkty edukacyjne, tworząc szlak (ścieżkę) z urządzonymi, tematycznymi przystankami edukacyjnymi, przybliżającymi takie zagadnienia jak: historię lasów sękocińskich, różnorodność biologiczną lasów, pracę leśnika, formy ochrony przyrody i inne zagadnienia ekologiczne.
Oprócz tablic edukacyjnych, z zadaniami do wykonania, znajdują się tu interaktywne urządzenia takie jak:
- tablice magnetyczne (krzewy leśne, tropy zwierząt, ptaki, owady),
- urządzenia obrotowe (gatunki drzew, kwiaty leśne, ssaki parzystokopytne, degradacja odpadów, łańcuch pokarmowy),
- konstrukcje do pułapek feromonowych i budek lęgowych z tabliczkami magnetycznymi,
- urządzenie „Ekolog” z zestawami pytań i hasłami-odpowiedziami do ułożenia,
- urządzenie zgaduj-zgadula „Dary lasu”.
Do dyspozycji uczestników zajęć edukacyjnych oddano również zieloną klasę w formie drewnianego pająka, gry edukacyjne (kółko i krzyżyk, koło wiedzy, kręgle leśne), urządzenia do rzucania do celu „Dziuple dzięciołów”, skocznię w dal z sylwetkami zwierząt do ćwiczenia pamięci, skrzynie z tropami zwierząt i piaskiem do odbijania tropów.
Cele projektu
Zadaniem projektu było stworzenie na terenie Instytutu Badawczego Leśnictwa ścieżki przyrodniczo-edukacyjnej wraz z 10-cioma przystankami tematycznymi, wyposażonymi w liczne tablice i urządzenia edukacyjne, których celem będzie innowacyjne zorganizowanie części zajęć edukacyjnych w terenie poprzez samodzielną pracę dzieci w kilku małych grupach przy interaktywnych urządzeniach edukacyjnych.
Charakterystyka projektu
Dotacja na wykonanie projektu autorskiego o tematyce edukacyjno – przyrodniczej.
Zakres uczestnictwa IBL
Projekt był realizowany we współpracy wielu pracowiników IBL poprzez przygotowanie projektu ścieżki, wytyczenie ścieżki w terenie, opracowanie tekstów do tablic, wykonanie i udostepnienie zdjęć, zaprojektowanie tablic i urządzeń edukacyjnych, korekta gotowych urządzeń i tablic, nadzór wykonawczy.
Wykonawcy projektu
Lp. |
Imię i nazwisko |
Tytuł naukowy |
Charakter udziału w realizacji tematu |
1. | Grażyna Głuch | Mgr inż. | Kierownik projektu |
2. | Wojciech Janiszewski | Wykonawca -konstrukcja urządzenia „Dziuple dzięciołów” | |
3. | Grzegorz Tarwacki | Dr inż. | Wykonawca – konsultacje merytoryczne |
4. | Antonina Arkuszewska | Mgr inż. | Wykonawca – korekty tekstów |
Partnerzy
- Firmy wykonawcze
- prace zlecone